fredag, oktober 06, 2006

Avslutning med stil

Eftersom Anrika tidigare under kvällen slagit Miljonlotteriet kunde vi inte längre vinna serien. Det var lite synd att matchen inte gällde något, men det hindrade oss inte från att bjuda på fint spel med mycket målchanser och ta ytterligare en seger. Vi blir tvåa, distanserade med en pinne men med lägst antal försluster och klart bäst målskillnad och vem vet, chansen till uppflyttning finns ju eventuellt där i händelse av återbud/nedläggning. Då kanske vi kommer vilja köra ytterligare en säsong?

Orkar inte skriva så värst mycket om matchen den här gången. Den slutade 3-1, vi borde gjort ett par till. Jag sumpade 2-3 lägen, Stefan G hade en trippelchans som slutade med en äcklig reflexräddning upp i ribban via arton motståndarben och fyra stolpar. Eller nåt.

Ett stort grattis till Ola som plockar hem årets Gerd Müller Trophy efter att ha dunkat dit 1-0.
- Fan! yttrades från hans bror i samma ögonblick. Måns plockar dock hem Uli Hoeness Trophy tillsammans med Mattias.

Övriga mål gjordes av Stefan G och Stefan F.

Någon gång i början av november kommer jag förhoppningsvis ha fått min lya på Karl Johansgatan i ett fullgott skick efter renovering. Tänkte då dra ihop de som vill på nån schysst typ av avslutningsfest. Fram till dess är det inomhusschemat som gäller, själv missar jag de kommande två pga bl.a. semstertripp till barcelona. sweet.
Jag har släppt ut lite luft ur bollen så ni kan njuta av den rätta känslan. Den sög senast.


Gerd Müller Trophy
--------------------------
1. Ola Wiklund - 6 mål
2. Måns Wiklund - 5 mål
3. Stefan Gustavsson - 4 mål
3. Mikael Noring - 2 mål
3. Mattias Larsson - 2 mål
3. Ariel Cerda - 2 mål
3. Stefan From 2 mål
4. Anders Svanberg - 1 mål
4. Per Jacobsson - 1 mål
4. Lars Nordström 1 mål


Uli Hoeness Trophy
--------------------------
1. Måns Wiklund - 4 ass
1. Mattias Larsson - 4 ass
2. Ola Wiklund - 3 ass
2. Per Jacobsson - 3 ass
2. Anders Svanberg - 3 ass
3. Mikael Noring - 2 ass
3. Stefan Gustavsson - 2 ass

3 Comments:

Blogger Mattias said...

Gärna en säsong till för mig. Det känns som om det spel, som vi stundtals presterat i år, behövs nere på Hedén.

Jag går också gärna upp en serie så vi kan spöa skiten ur Anrika Perenium. Jag brukar inte vara långsint men det är svårt att glömma hur grisiga de var i våras.

11:53 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag är definitivt sugen på ett år till.
Vill inte avsluta min fotbollskarriär än, särskilt inte utan avtryck i vare sig Gerd Müller eller Uli Höness-ligan.
Spelet har varit bättre än i fjol, liksom humöret och stämningen.
Klart vi kör vidare 2007.
/Ulf

3:09 em  
Anonymous Anonym said...

Catch you on the flip side. Suckers

3:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home