lördag, juni 03, 2006

Bästa låt just nu

Två starköl efter ett helvete med vattkoppor gör att jag har så mycket livslust att jag måste slänga upp en sån här tråd till de som bryr sig.

2006-06-03 kl. 21.10
Midlake - Roscoe
Har spelat den lätt 20 gånger de senaste dagarna. M*A*S*H*-intro, Simon&Garfunkel-stämmor, världens kanske mest lågmälda gitarrkomp som ändå lyckas dominera, snygga reverbdränkta pianoslingor, sakrala körer.....allt ihopsnickrat till en mysig amerikansk texas-popdänga som jag inte kan få nog av just nu. Jag gillar sån här skit alltså.

4 Comments:

Blogger Mattias said...

Det blir till att kolla upp.

Här är det Silver Jews låt Punks in the beerlight som går varm. David Berman kan än. Hoppas på en härlig roskildespelning.

10:06 em  
Blogger AKAPella said...

Jag tänker inte gå längre än till trädgårn i sommar för att se Silver Jews.

12:24 fm  
Blogger Alexander said...

Låter som fin sommarmelankoli, perfekt att snörvla till när bihålorna slemmar över och ögonen tåras av pollen.

1:48 em  
Blogger AKAPella said...

Head home från samma Midlake-skiva är inte många steg efter på gött-skalan. Kan inte gå i god för hela skivan men det finns några riktigt svettiga låtar.

Mycket storstadsamerikaner - som - romantiserar - kring - lantis - liv på sistone, får skärpa mig tror jag.

10:39 fm  

Skicka en kommentar

<< Home